onsdag 5 mars 2008

känslor..

Har vart med om så många.. ja jag tror alla slags känslor. Men å andra sidan vem har inte det. Jag kan bara prata för och om mig själv

Är det en känsla när man riktigt tänker på den eller är det en tanke och inte en känsla?. Är en känsla bara när man förnimmer något men inte kan sätta fingret på det, eller är det en aning? Vad är en känsla?

i vilket fall så har jag haft mítt av båda... Tänker gör jag, ofta och mycke. Oftast på sånt som inte går att göra något åt, på människor som lämnat mitt liv på ett eller annat sätt, ofrivillig eller villigt eller människor som jag lämnat efter mig i mitt liv. Man blir lite rädd att människor som man möter nu på ett eller annat sätt ska lämna en med. Varför kan man inte behålla alla människor hos sig på ett eller annat sätt? Face 84:as låt passar bra här, fast jag vill byta ut ordet ex mot nått annat. Nått som innehåller alla bra man har mött under åren.

Ibland saknar man människor man mött under livet, om ens bara för en sekund. Vet att det inte betyder att man vill ha tillbaka dom (om vi pratar ex) men ibland hoppar dom upp i skallen, det kan nog alla skriva under på. Började prata med mitt ex för ett tag sedan, och vi kom överens om att jag ska få träffa min/våran hund snart. Jag längtar så, vet att han kanske inte kommer ihåg mig men gud vad jag kommer ihåg honom. varje sekund, allt från när han va några veckor gammal till stor stilig hane. Från att han höll på att dö i bilen till att han fastna i en leksak och lät mig tryggt hålla honom i famnen tills hjälp kom.

Men nu var det människor vi skulle prata om, och de ända människor jag verkligen kan relatera till är min närmaste familj, vet inte vad jag skulle gjort utan dom. Det är den starkaste och tryggaste familj jag hört talas om.

Med allt vi har gått igenom har det gjort oss oskiljaktiga. Har man vart nära att mista en familjemedlem så inser man hur mycket dom är värda, och jag kan säga att det finns inget,,,, inget som kan skilja mig från min familj. Dom kommer alltid vara viktigast för mig. Det är dom som aldrig sviker mig. Dom som jag vänder mig till för stöd. Ingen annan kommer nånsin att komma mig lika nära.

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar att jag hade det så med familjen!!!

Han kommer att komma ihåg dig :) Hundar glömmer inte :)