söndag 20 januari 2008

Hemma igen.

Nu har man vart iväg på en väldigt lyckad tillställning i Norge. Hela släkten åkte upp för att överraska min kusin som fyllde 35. Och det blev en resa vi sent kommer glömma, undra om man kan skicka in den som manus till nästa sällskapsresan :) Det började ju med att stormen blåste in och höll på att förstöra alltihop, fick börja leta efter nummer till hamnen i Norge för att se om färjan gick som planerat. Tror ni att norska hamnvakten visste nått? Nope så det var bara att chansa. Men jodå vi kom iväg. På andra sidan började ju folk ta på sig reseledare rollen, det gick sådär. Han utsåg sig till kartläsare och vi åkte iväg, fyra bilar på raken. Det gick bra ett tag tills han svängde fel i en rondell, men vi kom ut på rätt väg igen iaf. Körde vidare och kom heeelt fel, Det va bara till att vända och leta. När vi kom fram till golfklubben iaf så va resten av släkten redan på plats, nu var vi helt plötsligt sju bilar på rad som skulle leta upp huset vi skulle bo i, sen förstår jag inte vad som hände. Istället för att svänga upp på grusvägen som vi tydligen skulle in på så svängde han (reseledaren) av vägen och resten av bilarna följde med, Så nu står det sju svenska bilar på sidan av en 70 väg. Han kastar sig ur bilen och vinkar åt oss som låg sist att åka upp för vägen. sagt och gjort, körde en bit och kom till ett vägskäl, jepp och nu då? valde iaf och kom tydligen rätt en bit tills det va dags för nästa korsning. Den här gången började folk gå ur bilarna och och lägga sig i. Så tre personer börjar gå runt för att knacka dörr på de närliggande gårdarna för att fråga efter vägen. Kanske ska säga att vi hade väldigt ont om tid innan kusinen med kille och dotter skulle komma till huset så vi va lite stressade. Och det mest komiska va nog att en moster hade varit där förut men inte kom ihåg vägen. SUCK... Men men. När dom väl kom tillbaka så var det bara att sätta full fart, köra in och lasta av sju bilar, köra bort dom till golfklubben igen så att hon inte skulle se dom, och sen skynda tillbaka. Stuva undan allt och hålla utkik. Sen ser vi en bil komma och alla ställer sig knäpptysta och väntar, tills vi ser nån kika in genom fönstret.. Jaha,, kört.Dörren öppnas och vi hör "det är inte nettan och thomas" då är det deras vänner som ska va me. Men medans hennes kille försöker gömma bilen så kommer dom ju... Och vi som lärt oss av förra incidenten hukar oss, så nu halvligger 25 pers på golvet. Fan det va svårt att hålla sig för skratt. Men så kom hon iaf och alla brister ut i skönsång. Hennes min är oslagbar... :) Kul att det blev så lyckat. En det tårar och massa kramar hade hon att se fram emot en stund där.

Sen var det bara att umgås lite, ta nån öl och tjöta innan det var dags att byta om och bege sig till golfklubben där vi skulle äta tvårätters. Räkor eller skinka till förrätt och Anka, oxfile och nån fisk till varmträtt fanns att välja på. Det var såå gott. Efter det var tog jag och kusindottern en promenad upp till stugan igen. Men då fick ju jag små problem då min stay ups inte alls ville stay up... Suck, tog ca tre meter innan dom satt vid knäna igen, tur man hade stövla. Undra om hon nånsin skrattat så mycke. Mamma och moster hann ikapp och fick sig ett gott skratt resten av promenaden dom me,, jaja, jag bjuder på den. Dom klarar sitta upp en helkväll på krogen men inte en liten walk.. skumt :) Sen var det tårta och kakor och mer alkohol resten av kvällen, spelade lite spel och umgicks,, mycke trevligt var det. Jag lyckades iaf hamna på soffan vid 5 tiden och stendog.

Så idag har jag vart lagom trött och slapp, ska bli skönt att krypa ner i min goa säng snart.

Nog om den resan :)

I torsdags upptäckte jag att det varit inbrott i mitt källarförråd, sådär lagom kul. Och när jag dessutom prata me en granne där nere så kom det fram att det hade hänt för flera veckor sedan, Så alltså grannarns OCH hyresvärden har alltså vetat om det lite över en månad utan att berätta det för mig,, DET ska dom få höra.. Man blir ju så trött på folk.

Men men, så imorrn blir det raka vägen till polisen för att anmäla att en del militärsaker har blivit stulna, mina befäl kommer bli såå glada.. suck.

För övrigt imorrn så blir det träning och en sväng till ams för att anmäla sig till a-kassan. Förhoppningsvis behöver jag inte den speciellt länge. Ska nämligen på intervju 15.30. Sen ska pappas kollega kolla upp det där andra jobbet i hamnen. Det blir nog bra det här :)

Nu ska jag slappa i soffan en stund till, njuta av att va ensam.:)

*kram på er*

Inga kommentarer: