tisdag 26 augusti 2008

Dop och klädpoker...

I fredags kväll kom J hit, mitt ex som jag hade villa o vovve med. Har inte träffat honom sen vi separerade men det va kul att se honom igen. Tyvärr var ju hunden inte me.


Lördan bestod av jobb på fisken och att jaga ihjäl mig efter strumpor till lillan som hon skulle ha på dopet. Jag offrade min mat för två par pytte strumpor som hon sen bara sparkade av sig. Otacksamma unge ;)

Sen åkte jag och J hem till familjen och chockade familjen me hans besök. Kul att se deras miner hehe. Satt hemma hos syrran sen på kvällen och åt varma mackor, drack lite och tjöta. Mycke trevligt


Söndan sen börja i smått panik för mig och J. Dopet börja klockan ett och vi bestämde att vi skulle hitta lite nya kläder. Åkte ner vid 10 bara för att inse att dom öppnar kl 11. suck. Hem och duscha och göra oss klara för att inte slösa nån tid. Ner vid 11 igen och panikrusa in och ut ur butiker. Jag hade sett en klänning jag va sugen på, men den visa sig kosta 1800:-, så fin va den inte kan jag säga. Sen iaf iväg till nästa. Hitta ett par stövlar, gör snygga så dom bara måste man ju köpa. *s* hitta en skjorta och en väst me, men västen lämna jag tillbaka sen, och lite smycken. J hitta skor, skjorta och en t-shirt. Klockan 12 lämna vi torget, hem och byta om snabbt som attan och iväg igen. Vi hann fram till kapellet me en kvarts marginal.


Sen va det släktkalas i trädgården, mycke trevligt att se alla. Lite mat me pastasallad och tårta blev det. Sen när alla hade åkt så va vi i familjen kvar och köpte lite kinamat och mumsa på.
Jag åkte hem med min syster till gbg efter det. Bestämde me H att han skulle komma och dricka lite vin, vilket han gjorde me. Satt och tjöta ett bra tag i soffan men besämde oss för att spela kort. Gick gör bra för mig så jag föreslog ett parti klädpoker. Han va inte sen på att haka på. Påminn mig att ALDRIG spela klädpoker igen..haha
*s*

Inga kommentarer: